HITZA
Bizitza Ebanjelioaren argitan: egunero tartea hartzeko gonbidapenaUrtarrilak 6
Jesus Judeako Betleemen jaio zen Herodes erregearen garaian. Aldi hartan Mago batzuk etorri ziren sortaldetik Jerusalemera, galdezka: «Non da jaioberria den juduen erregea? Haren izarra ikusi dugusortaldean, eta hura gurtzera gatoz». Berri honekin larritu zen Herodes erregea, eta Jerusalem osoa harekin batera. Orduan, apaizburuak eta lege-maisuak bildurik, Mesias non jaiotzekoa zen galdetu zien. Haiek erantzun zioten: «Judeako Betleemen, honela idatzi baitzuen profetak: “Eta zu, Judako Betleem, ezzara, ez, Judako hirietan txikiena; zugandik aterako baita buruzagia, nire herri Israelen errege izango dena”». Orduan Herodesek, Magoei isilka dei eginik, izarra noiz agertu zitzaien jakin zuen zehatz. Ondoren, Betleemera bidali zituen, esanez: «Zoazte, eta jakin arduraz haurraren berri, eta, aurkitzean, esadazue, ni ere gurtzera joan nadin». Haiek, erregeari entzun ondoren, joan ziren. Eta bat-batean, sortaldean ikusitako izarra aurretik jarri zitzaien, haurra zegoen lekuaren gainean gelditu arte. Izarra ikusi zutenean, berealdiko poza hartu zuten. Etxean sarturik, haurra ikusi zuten, Maria bere amarekin, eta,ahuspezturik, gurtu egin zuten. Ondoren, beren kutxak irekita, erregaluak eskaini zizkioten: urrea, intsentsua eta mirra. Gero, Herodesengana ez itzultzeko albistea ametsetan harturik, beste bide batetik itzuli ziren beren lurraldera.
Mateo 2, 1-12.
Pasarte honek Ekialdeko magoek Jesus haurrari egindako bisita kontatzen du, Belenera eraman zituen izar batek gidatuta. Kontakizunak hainbat gai garrantzitsu nabarmentzen ditu: salbazioaren unibertsaltasuna, Jainkoaren errebelazioa eta giza erantzuna. Magoek, ziur aski jakintsuak edo urrutiko lurraldeetako astrologoak, Jesusen “juduen erregea” aitortzen duten eta omenaldia egiten dioten jentilak ordezkatzen dituzte. Horrek azpimarratzen du Kristok ekarritako salbamena ez dela herri juduari mugatzen, nazio guztietara hedatzen dela baizik. Izarrak Jainkozko gida sinbolizatzen du, Jainkoak pertsonak bere salbazio-planera erakartzeko hainbat baliabide erabiltzen dituela erakutsiz.
Bestalde, magoen eta Herodesen jarreren arteko kontrastea esanguratsua da. Magoek Mesias zinez bilatzen duten bitartean eta bere erregetza (urrea), jainkotasuna (intsentsua) eta sakrifizioa (mirra) islatzen dituzten opariak eskaintzen dizkioten bitartean, Herodesek haurra bere botererako mehatxu bat ikusten du eta bere suntsipena trabatzen du. Kontraste honek Kristoren mezuari nola erantzuten diogun hausnartzera gonbidatzen gaitu: irekitasunez eta adorazioz, magoek bezala, edo beldurrez eta arbuioz, Herodesek bezala. Kontakizunak Jesus gure bizitzetan aktiboki bilatzeko erronka egiten digu, Jainkoak gure bidean jartzen dituen “zeinuetatik” gidatzen utziz.
* Ebanjelioaren testuak Loyola Komunikazio Taldearen baimenarekin.
0 Comments