HITZA

Bizitza Ebanjelioaren argitan: egunero tartea hartzeko gonbidapena

Martxoak 26

Aldi hartan, ikasleekin mahaian eseria zegoela, larritu egin zitzaion Jesusi barrua, eta argi adierazi zien ikasleei: «Egi-egiaz diotsuet: Zuetako batek salduko nau». Ikasleak elkarri begira jarri ziren, zeinaz ari zen asmatu ezinik. Ikasleetako bat, Jesusek hain maite zuena, haren ondo-ondoan zegoen mahaian. Simon Pedrok keinu egin zion, zeinez ari zen galdetzeko adieraziz. Hark, burua Jesusen bular gainean jarriz, galdetu zion: «Zein da, Jauna?». Jesusek erantzun zion: «Ogi-puska busti hau emango diodana, huraxe da». Eta ogi-puska bustiz, Judasi, Simon Iskarioteren semeari, eman zion. Eta ogi-puskarekin batera Satanas sartu zitzaion barrura. Orduan, Jesusek esan zion: «Egin behar duzuna egizu berehala». Mahaikideetako inork ez zuen ulertu zergatik esan zion hori. Judasek diru-poltsaren ardura zuenez, zenbaitek uste izan zuen jairako behar zena erosteko edota behartsuei zerbait emateko esan ziola. Judas ogi-puska hartu eta berehala atera zen. Gaua zen. Atera zenean, esan zien Jesusek: «Oraintxe agertuko da Gizonaren Semearen aintza, eta haren bidez Jainkoarena. Jainkoaren aintza haren bidez agertzen bada, Jainkoak ere bere aintzaz beteko du hura, eta berehala gainera. Semetxook, oraintxe ez nago luzarorako zuekin. Nire bila ibiliko zarete, baina juduei esan niena bera esaten dizuet zuei ere: “Ni noan tokira, zuek ezin zarete joan”». Simon Pedrok galdetu zion: «Jauna, nora zoaz?». Jesusek erantzun: «Ni noan lekura zuk ezin didazu jarraitu orain niri; geroago bai, jarraituko didazu». Pedrok esan zion: «Zergatik ezin dizut jarraitu orain? Neure bizia emango dut zugatik». Jesusek erantzun zion: «Zeure bizia emango duzula nigatik? Egi-egiaz esaten dizut: Oilarrak jo baino lehen, hiru aldiz ukatuko nauzu».

Joan 13, 21-33. 36-38.

Jesusek Azken Afarian iragartzen du bere ikasleetako batek traizio egingo diola, eta horrek nahasmen sakonean murgiltzen ditu ikasleak. Errebelazio horrek agerian uzten ditu giza ahultasuna eta hauskortasuna, baita jainkozkoa denaren presentzian ere. Jesusen eta bere ikasleen arteko intimitatea ere nabarmentzen da testuan. Jesusek maite zituen ikasleekin eta Pedrorekin izandako solasaldiaren bidez ikus dezakegu hurbiltasun hori. Bestetik, Judasen patu goibelarekin kontraste zorrotza ikusten da, ogia partekatuz traidore bezala identifikatzen da-eta, esanahiz beteriko keinua dugularik.

Jesusek baretasunez egiten dio aurre traizioari eta Judasi traizio plana luzamendurik gabe aurrera eramateko esanez. Jesusek zain daukan nekaldia erabat onartzen duela islatzen digu. Onarpen horrek, sakrifizioaren ezinbestekotasuna ez ezik, hedatzeko dauden gertakarien gaineko autoritatea eta kontrola ere azpimarratzen ditu. 

Jesusen eta Pedroren arteko azken elkarrekintzak, non Pedrok Jesusen alde hiltzeko prest dagoela adierazten duen, bere hurrengo ukazioaz ohartarazteko bakarrik, leialtasun, sakrifizio eta lidergo gaiak agertzen dira. Kontakizun honen bidez, giza izaeraren konplexutasunaren, baldintzarik gabeko maitasunaren, sakontasunaren eta zoritxarraren eta traizioaren aurrean gailentzen den subiranotasun jainkotiarraren lekuko gara. Atal honek geure fedeari eta leialtasunari buruz hausnartzera gonbidatzen gaitu proga-garaietan.

Pello Azpitarte

* Ebanjelioaren testuak Loyola Komunikazio Taldearen baimenarekin.

Oihartzunak (0 oihartzun daude)
L

0 Comments

Submit a Comment

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude